20 January 2017

MAJLIS PENUTUPAN TRANSISI TAHUN 1 (2017)


Program Transisi Prasekolah Ke Tahun Satu merupakan satu program yang bertujuan untuk membantu murid menghadapi perubahan daripada pendidikan tidak formal di rumah atau tadika kepada pendidikan lebih formal di Tahun Satu sekolah rendah.

Kecemerlangan murid bermula dari sifat kendiri yang tinggi dan kerjasama antara murid Secara tidak langsung, potensi diri murid dapat dibangunkan menyumbang kepada tingkah laku positif ke arah kejayaan samada akademik mahupun ko-kurikulum.

Berbagai aktiviti dilaksanakan sepanjang 3 minggu transisi ini dijalankan. Antaranya sesi lawatan ke persekitaran sekolah, perkenalan dengan guru-guru, aktiviti sukan dan permainan, nyanyian, aktiviti pengukuhan matapelajaran, serta kemahiran asas untuk murid-murid baru ini membina keyakinan diri untuk menjadi seorang pelajar.

Sesi akhir transisi adalah sesi pembahagian hadiah kepada semua pelajar yang memperolehi markah yang tinggi dalam setiap aktiviti dan ucapan penuh berhikmah yang disampaikan oleh Penolong Kanan 1 dan Penolong Kanan HEM kepada semua ibu bapa yang hadir








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...