26 February 2017

MAJLIS PERPISAHAN TUAN. HJ EKBAL KHALID (PK KOKUM)


Petani ke sawah menanam padi
Padi ditanam menguning tua
Meski mungkin tiada dinanti
Perpisahan kini di depan mata


Seawal pukul 10 pagi, kakitangan sekolah dan murid-murid telah pun membentuk barisan panjang bagi meraihkan sebuah perpisahan dengan Penolong Kanan KoKurikulum Tuan Haji Ekbal Bin Hj Khaled yang yang akan berpindah ke tempat bertugas barunya sebagai Guru Besar di SK perdana Tawau hari ini. 


Sedih dan terharu, namun adat perpisahan yang datang pasti akan pergi jua. Tuan Haji Ekbal telah memulakan tugasnya di sekolah ini sejak tahun 2013. Sepanjang mentadbir d sekolah ini dalam bidang Kokurikulum, beliau telah banyak membuat penambahbaikan dalam beberapa aspek seperti "Sukan Tahunan Sekolah", "1 Murid 1 sukan", 'Perkemahan Sekolah', 'Badan Beruniform', 'Kelab dan Persatuan', 'Program Tahun 6', 'Hari Anugerah Kecemerlangan Pelajar (APC)', serta membentuk jawatankuasa KOKUM yang lebih mantap berkarisma.


Beliau seorang yang disegani dan dihormati oleh semua kakitangan sekolah. Berkeyakinan tinggi, sentiasa berpakaian kemas, tegas dan komited dalam setiap arahannya serta sentiasa mempamerkan keramahannya dalam kemesraan dengan semua guru dan kakitangan sekolah.

Semoga kecekalan dan kegigihan beliau di sekolah ini akan memberi sumber kekuatan baru untuk tugas yang lebih mencabar sebagai Guru Besar di sekolah baru kelak. 

Semoga berjumpa lagi tuan Haji Ekbal Haji Khaled. Jasamu akan sentiasa dikenang oleh semua warga sekolah SK Batu Payong Tawau.


Patah pasak dalam kemudi
Patah diruang bunga kiambang
Kalaulah tidak bertemu lagi
Bulan yang terang sama dipandang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...