16 February 2017

SKBPT tuan rumah Sukan MSS ZON APAS KALI KE-5 (2017)


Kejohanan Balapan dan Padang MSS ZON APAS TAWAU KALI KE-5 (2017)

Tempat: Padang MRSM Tun Mustapha Tawau
Tarikh: 15 hingga 16 Februari 2017
Masa: 8.00 pagi – 5.00 petang

Kejohanan Olahraga Balapan dan Padang peringkat Zon Apas Tawau telah berlangsung dengan jayanya dengan tema 1 sukan 1 semangat. SK Batu Payong amat bertuah kerana terpilih menjadi tuan rumah bagi acara sukan kali ini.

Cuaca yang cerah serta keadaan padang yang memuaskan menjadikan acara ini berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah. Penyertaan atlet Pelapis Zon Apas pada kali ini menampilkan penyertaan sebanyak 13 buah sekolah Zon Apas iaitu:

1. SK BATU PAYONG
2. SK KINABUTAN 
3. SK KG JAWA
4. SK KEM KABOTA
5. SK BATU 4
6. SK HOLY TRINITY
7. SK TITINGAN
8. SK MELODI
9. SK TAMAN TAWAU
10. SK SENTOSA
11. SJKC CHUNG HWA
12. SJKC KUNG MING
13. SJKC HING HWA

Pasukan olahraga SK Kem Kabota berjaya menjadi juara keseluruhan dengan merangkul 4 Emas, 2 Perak dan 1 Gangsa. Manakala naib juara dikongsi bersama antara SK Batu 4 dan SK Holy Trinity dengan merangkul 4 emas, 1 Perak dan 3 Gangsa. 

Manakala pasukan tuan rumah SK Batu Payong berjaya menduduki tangga ketujuh dengan mengumpul 1 Perak dan 1 Gangsa. 

Sekalung ucapan tahniah kepada atlet-atlet pelapis sekolah-sekolah  yang berjaya memenangi pingat pada temasya Kejohanan MSS Zon Apas Tawau kali ini., manakala yang tidak berjaya selamat berjuang untuk kejohanan yang seterusnya.




































Berjuta-juta penghargaan juga buat semua barisan pentadbir, guru-guru, AJK-AJK guru sekolah lain yang bertugas, anggota-anggota sokongan, pekerja pembersihan, bantua kecemasan JKKK Kampung Batu Payong ibu bapa penjaga serta seluruh warga sekolah SK Batu Payong atas komited dan usaha dalam mengurus dan mentadbir kejohanan sukan ini dengan jayanya. 

Tahniah !!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...