30 April 2017

PERKEMAHAN UNIT BERUNIFORM SKBPT 2017

Sesi Ice Breaking

Lebih kurang 100 orang pelajar telah menyertai perkhemahan ini sesi 2017 kali ini. Setiap unit telah menghantar seramai 20 orang ahli wakil yang terdiri daripada Pasukan Pengakap, Tunas Kadet Remaja Sekolah (TKRS), Pasukan Puteri Islam (PPIM), serta kumpulan Bulan Sabit Merah Malaysia (BSMM).

Perkemahan kali ini menampilkan kelainan dari segi aktiviti seperti kebiasaanya. Selain ice breaking dan aktiviti berkumpulan, para peserta turut didedahkan dengan latihan "pemasangan jerat", cabaran "rempuh halangan" yang lebih hebat, serta pertandingan Ratu dan Raja Rimba.

Aktiviti-aktiviti lain adalah seperti Cooperative Game, Sayang Si Buta, ketatanegaraan, Cergas Pagi, serta aktiviti ibadah yang menguji  ketahanan mental dan fizikal para pelajar.

Aktiviti Memasang Jerat

Rempuh Halangan : Memanjat Tembok Besar Cina

Rempuh Halangan: Gerak Biawak

Semoga aktiviti-aktiviti perkhemahan kali ini diharapkan dapat melatih pelajar supaya berdikari dan bersedia dalam menghadapi keadaan serba kekurangan. Selain itu, ia diadakan untuk memupuk nilai-nilai murni dan semangat muafakat antara ahli dalam kumpulan. 

Komitmen para guru amatlah tinggi dalam memastikan kebajikan pelajar sentiasa dalam keadaan baik dan terjaga. Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua guru pembimbing  yang sudi berkhidmat dengan ikhlas tanpa mengenal erti penat dan lelah.

Malam Kebudayaan: Raja dan Ratu Rimba

Majlis penutup telah dirasmikan oleh Penolong Kanan KO-Kurikulum SK Batu Payong Puan Norianah Manah. Semoga berjumpa lagi dalam siri perkemahan akan datang.

Majlis Perasmian Penutupan dan penyampaian hadiah

Sesi Bergambar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...