25 April 2012

Catatan Memori Warna-warni Majlis Penutupan Perkhemahan 2012


Antara perkara yang menghubungkan sesama manusia adalah perkongsian memori yang manis. Cuba buka mata hati melihat wajah - wajah dalam video ini, kita dapat merasakan kehangatan hubungan yang sukar dileraikan.Hubungan persahabatan menjadi semakin utuh apabila kita menghayati memori yang terakam di sebalik lensa.

Beberapa memori indah datang menyapa daripada situasi tertentu, tetapi dalam banyak keadaan, ia boleh dicipta. Memori yang paling manis sering kali datang melalui perancangan yang sengaja dicipta. Kita perlu ingat memori indah tidak mencari kita tetapi kitalah yang perlu mencipta memori tersebut.

Sekiranya kita mahu memori indah bersama keluarga, luangkan masa bersama keluarga. Sekiranya kita mahu memori indah bersama rakan seperjuangan, luangkan masa khusus bersama mereka.Kita tidak sesekali mempunyai memori indah dengan sesiapa apabila kita tidak memperuntukkan masa menciptanya.

Kita perlu ketahui bahawa memori indah memperkuatkan seseorang semasa dalam kesusahan dan memberikan inspirasi kepada seseorang supaya bahagia.Jadi perkara yang baik kita lakukan adalah memori indah dapat dirancang dan dicipta seperti yang tergambar dalam Suasana Warna-Warni Majlis Penutupan Perkhemahan 2012 ini.

Catatan Kenangan :
Jamilah Dullah


2 comments:

  1. menarik kata2 kak.. penuh dgn makna yg mendalam ^^

    ReplyDelete
  2. inspirational word,trima kasih kak,
    can't get it anywhere, except from the bottom of heart ^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...